Her yenilikçi girişim fikri başlangıçta sadece bir hipotezdir. Girişimci fikrine tam anlamıyla aşık olsa bile, eğer potansiyel müşteriler fikre ilgi duymuyorlarsa başarısızlığa uğrayacağı kesindir. O nedenle girişimcilerin iş fikirlerini bir hipotez olarak ele alıp tıpkı bilimsel bir hipotezde olduğu gibi onu ispatlamaya çalışması kritik önemdedir.
Ancak karşılaşılan zorluk şu: Hipotezlerinizi test etmek için hangi deneyleri uygulayacaksınız? Aşağıda bunlardan 10 tanesini bulabilirsiniz. Deneylerinizi kurarken, Javelin Experiment Board[1] uygulamasını kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Birinci Adım: Problemi ve Pazarı Araştırın.
1.Ne yaptığınızı halka açık olarak bloğunuzda paylaşın. Bu, iş fikrinizle ilgili nitelikli ve kişisel geri bildirimler elde etmenize yardımcı olur. Aynı zamanda, buna müşterilerinizle yapacağınız yüz yüze yapılan görüşmeleri de dahil etmelisiniz (etkili müşteri görüşmeleri için bu ipuçlarını okuyun [2]).
2.Quora[3] ve diğer online tartışma araçları üzerinde açık sorular sorun. İnsanların söylemek istediklerini dinleyin. Pek çok müşteri, geri bildirim sağlamak ister ancak sadece onlardan bunu istemeniz gerekir. Quora gibi Soru&Cevap sitelerine ya da Reddit[4] gibi veya sizin sektörünüze özel forumlara girin ve sorular sormaya başlayın. “İnsanlar bu problemi nasıl çözerler...” gibi genel sorgulamalarla başlayabilirsiniz. Örneğin, “Risk sermayesi ve özel sermaye fonları için hangi CRM araçları kullanılır?” Bu hem rakiplerinizi hem de müşterilerinizi ortaya çıkaracaktır.
3.Anketler yaratın, parasal ve para dışı teşviklerle ilgili deneyler yapın. Bu, müşteri tabanınıza bir anket formu göndermek, geri bildirim temin etmenin ve ihtiyaçları keşfetmenin harika bir yoludur.
Örneğin, “Pazara ilk çıktığında ürünümüzde 100 $ indirim olacak,” gibi özendirici bir öneriye gelen karşılıkları değerlendirmeyi deneyin. Eğer insanlar henüz var olmayan bir ürün için bu indirimi almaya başvurmak konusunda istekliyseler, bu müşteri talebinin tasdik edilmesi anlamına gelir.
4.Erken sipariş alın. Indiegogo[5] ve Kickstarter[6] gibi internet ortamında projelere katılımcı finansman desteği sağlayan kitle fonlama platformları, bir ürün ya da hizmet için olan pazar talebini ölçmeyi çok daha kolay hale getirdi. Girişimciler, ürünün özelliklerini tanımlayarak ve internet kitle fonlama sitelerinde bunu kitlelere sunarak, internetteki pazarın nasıl tepki vereceğini görebilirler. Aynı zamanda, alınan anlık geri bildirimler ve sorular, yeni kurulan işletmelerin yaşayacakları potansiyel sorunları ortaya çıkarmalarına yardımcı olabilir ve onların bu sorunları büyümeden düzeltmelerine olanak sağlar.
5.Test reklamları kullanın. Görüntüleyenleri e-mail ile kayıt yapmaya ve ön sipariş vermeye yönlendiren reklamlar yaratmak için Google AdWords, Yahoo!, Bing ve diğer platformlardan faydalanın. Hangi reklamların daha etkili olduğunu test edin. (Örneğin, Tim Ferriss kitabının ismini Adwords geri dönüş oranlarına dayandırarak koydu).
Ve sadece potansiyel müşteriler e-maillerini toplamakla yetinmeyin. Aynı zamanda mini anketlerden gelen verileri de toplamaya çalışın. Ben size, Google AdWords trafiğini kullanan ve müşteri taleplerini analiz eden hepsi bir arada bir piyasaya sürüm aracı olan QuickMVP’i [7]incelemenizi öneriyorum.
İkinci Adım: Çözümü Araştırın
6.Sitenizin çoklu tekrarlarını test edin. Tasarım ve kullanıcı deneyimi kesinlikle müşterilerin girişiminizi değerlendirmesinde önemli bir rol oynar. Bu nedenle bu konuda çok sayıda deney yapın. Launchrock,[8] bu tür piyasaya sürüm sayfaları ve müşteri verilerini analiz etmek konusunda çok başarılı olan bir sitedir. Ya da Optimizely’yi[9]kullanarak, A/B test kampanyaları ile deneyler yapmayı deneyin.
7.Beta ürününüzün gerçek kullanıcıları ile konuşun. Beta testlerini yapanlar, piyasaya yeni bir ürün sunarken, potansiyel olarak sizin cankurtaranınız olabilir. İnsanların sizin yeni kurulan işletmenizle ilgilenmelerini sağlamak için, diğerlerinin arasında Betali.st ve StartupLi.st gibi internet sitelerine bir bakın.
Üçünü Adım: Pazar
8.Site kullanımını analiz edin. En çok hangi kelimelerin görüntülendiğini test etmek hedef pazarınızı kavramanızı sağlayabilir. Google Analytics’i kullanarak alt seviyelerdeki verilere ulaşarak, hedef izlemenin, demografik bilgilerin, ilgi alanına göre pazar bölünmesinin ve topluluk analizinin avantajlarından faydalanın.
9.Hangi pazar kampanyalarının en çok müşteri çekeceğini analiz edin. Son kullanıcılarınızı anlamanız gerekir ancak, son kullanıcılarınıza dokunarak onları etkileyen kişilerin davranışlarını anlamanız da bir o kadar önemlidir. Copromote[10] ve Bottlenose[11] da dahil olmak üzere bu konuda size yardımcı olabilecek çeşitli sosyal medya analiz araçları bulunuyor.
10.Parasal ve para dışı teşvikleri bulunan yönlendirme programlarını test edin. Yönlendirme programları, sahip olduğunuz müşterilerinizin tatmin olmuş halde kalmasını sağlarken, yeni müşteriler edinmenin harika bir yolu olabilir.
Başarılı bir yönlendirme programının ünlü bir örneği Dropbox’tur.[12] Şirket, akıllıca davrandı ve paylaşım için iki yönlü bir teşvik kullandı. Yönlendirme kanalıyla Dropbox’a kaydolan kişi, normal yolla kaydolan bir kişiye oranla daha fazla alana sahip oluyor ve yönlendiren kişi de aynı şekilde fazla alana sahip olmuş oluyor.
Yararlanılan Kaynak: http://www.entrepreneur.com/article/243528
Linkler:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder